Biudžetinė įstaiga, 191777611, Aukštaičių a. 10, Subačius, LT-40406 Kupiškio r.,  tel.: 8-459-55285, e.paštas: rastine@gimnazija.subacius.lm.lt

Kupiškio r. Subačiaus gimnazija

Lietuvos vartotojų instituto tyrimo duomenimis, kuris buvo atliktas 2010 m. antroje pusėje, socialiniuose tinkluose, pažinčių portaluose vaikai pateikia per daug asmeninės informacijos.

Lietuvos vartotojų institutas sukūrė 5 edukacinio pobūdžio filmukus.

Su video filmais galima susipažinti ČIA>>

 


 

Niekada negali būti tikras, ką naujo dar atrasi benaršydamas Internete. Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.

„Saugesnis internetas“ – tai Europos Komisijos (EK) Informacinės visuomenės direktorato programa, nuo 1999 metų vykdoma visose ES šalyse. Programos tikslai – skatinti saugesnį, ypač vaikų, naudojimąsi internetu ir naujomis jo technologijomis bei apsaugoti vaikus, kovojant su neteisėtu ir žalingu interneto turiniu bei elgesiu.

 

 


 

Apie kompiuterių poveikį vaikų sveikatai

Patarimai, kaip išvengti neigiamų pasekmių

(Rekomendacijos vaikams ir jų tėveliams)

     Vaikų, naudojančių kompiuterius, skaičius didėja. Vis daugiau laiko praleidžiant prie kompiuterio mažėja vaikų fizinis aktyvumas. Šios vaikams ir jų tėveliams skirtos rekomendacijos parengtos siekiant atkreipti dėmesį į galimą neigiamą darbo su kompiuteriu poveikį vaikų sveikatai. Rekomendacijose pateikiami patarimai, kaip saugiai dirbti su kompiuteriu ir sumažinti neigiamą darbo su kompiuteriu poveikį sveikatai.

    Vis daugiau laiko praleidžiant prie kompiuterio, ypač jei darbo vieta nepritaikyta, formuojasi netinkama laikysena, gali atsirasti rankų, kaklo, pečių ar nugaros fiziologinė įtampa, kuri vėliau sukelia skausmus, stuburo iškrypimus. Kompiuterių naudojimo plitimas siejamas ir su pažintine bei socialine rizika. Ilgalaikė jaunimo „draugystė“ su internetu, bendravimas virtualioje aplinkoje tarytum atriboja nuo tikrovės, socialiai izoliuoja ir laikomas gan pavojingu reiškiniu.

Pernelyg ilgo sėdėjimo prie kompiuterio galimos pasekmės:

*  nutukimas, laikysenos sutrikimai, stuburo iškrypimai;

*  nuovargis, galvos skausmai, padidėjęs dirglumas;

*  regėjimo problemos (dažnesnė trumparegystė), akių nuovargis, sausumas ar peršėjimas;

*  riešų sąnarių jautrumas (riešo kanalo tunelio sindromas);

*  sprando, pečių juostos, nugaros, juosmens srities skausmai;

*  priklausomybė nuo kompiuterio.

Patarimai, kaip išvengti neigiamo kompiuterio poveikio

     Praktiškai visų anksčiau paminėtų sveikatos problemų, susijusių su kompiuterių naudojimu, galima išvengti laikantis pagrindinių ergonomikos principų (ergonomika yra mokslas apie darbo vietos pritaikymą vartotojui). Daug sveikatos sutrikimų, susijusių su kompiuteriais, kyla ne dėl kompiuterio „kenksmingumo“, o dėl pagrindinių darbo kompiuteriu taisyklių nežinojimo ir neteisingo darbo vietos įrengimo. Norint išvengti sveikatos sutrikimų būtina: teisingai organizuoti darbą kompiuteriu, nuolatos stebėti savo laikyseną, taip pat reguliariai daryti pertraukėles ir fizinius pratimus. Vaikui dirbant kompiuteriu svarbi tėvų kontrolė: ką vaikas žaidžia, kokiuose pokalbiuose dalyvauja. Toliau yra pateiktos priemonės, kurių gali imtis kiekvienas iš mūsų, kad sumažintų galimybę atsirasti sveikatos sutrikimams, susijusiems su naudojimusi kompiuteriu.

(Prieduose pateikiamos profilaktikos priemonės)

 

 

Regėjimo sutrikimų profilaktika

Kaulų ir raumenų sistemos pakenkimų profilaktika

Nugaros, kaklo ir pečių problemų profilaktika

Darbo ir poilsio režimas

 Priklausomybė

 

2014 m. spalio 16 d.                

    Gimnazijos psichologė

Rasa Krikščiūnienė

Elektroninis dienynas

 

 

 

Kiekvienas sistemos vartotojas turi prisijungimo vardą ir slaptažodį. Jei iškilo neaiškumų, klauskite gimnazijos administracijos.

Savaitės klausimas

Kiek laiko kasdien skiriate aktyviai fizinei veiklai (sportui, darbui sode, lauke ir pan.)?

apie 30 min. - 50%
iki 1 val. - 33.3%
1–2 val. - 16.7%
2–3 val. - 0%
daugiau negu 3 val. - 0%

Viso balsavo: 6